Ångerrättsinformation

Återbetalnings- och returdetaljer

Vår returpolicy är 14 dagar, vilket innebär att du har 14 dagar på dig efter att du mottagit din vara att begära en retur.

För att vara berättigad till en retur måste din vara vara i samma skick som du fick den, oanvänd, med etiketter och i originalförpackningen. Du behöver också kvittot eller ett köpbevis.

För att starta en retur, kontakta oss på support@nordicdrop.se. Varor som skickas tillbaka utan att först ha begärt en retur accepteras inte.

Vid returprocessen (om tillämpligt) kommer säljaren att återbetala alla betalningar som mottagits från konsumenten, med undantag för leveranskostnader, omedelbart och senast inom 10 arbetsdagar från den dag säljaren mottagit returpaketet. När din retur har mottagits och inspekterats skickar vi ett e-postmeddelande för att informera dig om att vi mottagit din returnerade vara. Vi meddelar dig också om godkännande eller avslag på din återbetalning.

Betalningarna du gjort, med undantag för leveranskostnader enligt de allmänna villkoren, återbetalas omedelbart, dock senast inom 10 arbetsdagar från den dag vi mottagit ditt returpaket. Säljaren gör återbetalningen med samma betalningsmetoder som konsumenten använde vid den ursprungliga transaktionen, om inte konsumenten uttryckligen godkänner en annan lösning. Konsumenten kommer inte att debiteras några avgifter i samband med återbetalningen.

Konsumentklagomål - Defekt produkt

Om de varor du köpt från oss visar sig vara defekta har du rätt att lämna in ett klagomål.

Med avseende på bristen kan du kräva:

  • Byte av varan mot en som är fri från defekter,
  • Åtgärdande av bristen,
  • Prisavdrag.

Du kan lämna in ett klagomål inom ett år efter att bristen upptäckts, men tiden för att lämna in ett klagomål får inte sluta före garantitidens utgång.

Ditt klagomål behandlas inom 14 dagar efter mottagandet av din klagomålsanmälan (besvaras).

Skicka inte tillbaka ditt köp till oss innan du har skickat oss ett e-postmeddelande om din klagomålsanmälan: support@nordicdrop.se

För att säkerställa snabb behandling av din retur, vänligen bekräfta returadressen med vår kundservice på support@nordicdrop.se. Skicka sedan paketet med kurir och meddela oss spårningsnumret.